Öyle bir zaman olur ki…

“`html

“Hayali cihan değer” denilen bir olayın gerçekleşmesi an meselesi mi?.. Özellikle bizim nesil için bu hayalin gerçeğe dönüşmesi oldukça zor görünüyordu…

41

yıl geçmiş… 1984 Eruh olaylarında
PKK

ilk kez bayrağını dikmişti…
Türkiye Cumhuriyeti

devletinin terörle tanıştığı bu dönem, oldukça yaralayıcıydı…
Türk Silahlı Kuvvetleri

41 yılda köklü bir dönüşüm geçirdi… Hem yatırım stratejileri hem de Ar-Ge düzenlemeleri, “Bir musibet bin nasihatten evladır” sözü gereğince tamamen yenilendi…
İHA

ve
SİHA

uluslararası alanda birçok ülkenin mücadelesinde belirleyici bir rol üstlendi…

Ülkemizde insani, sosyal, ekonomik ve psikolojik bağlamda büyük zararlar veren iç savaş kışkırtıcıları uzun bir zaman diliminde hüsrana uğradı… Son yıllarda nefes almamız ise bir nebze mümkün oldu…

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan

şunları ifade etti: “Tüm engelleri geride bıraktık, PKK kısa süre içinde silah bırakacak ve örgüt faaliyetine son verecek. Bu gelişme, bizler için yeni bir dönemin başlangıcını müjdeleyecek.”
DEM Parti Sözcüsü Ayşegül Doğan

benzer bir açıklamada bulundu…

Fakat bu yazıların kaleme alındığı sıralarda belirsizlik hâlâ devam ediyordu. Ne zaman, nerede ve nasıl olacağına dair hiçbir somut bilgi mevcut değildi…

Yine de önemli değil… Hayali bile, 41 yıl boyu üzüntü çeken kuşaklar için bir umut ışığı yaratmaya yetti…

“Japon deprem uzmanı” denilince, gerisi kolay

“İstanbul Mimarlık Zirvesi 2025”
Archify Mimarlık Platformu

tarafından İstinye Üniversitesi’nde gerçekleştirilmiş. Etkinliğin konuşmacıları arasında
Yoshinori Moriwaki

de yer aldı…
Moriwaki, Türkiye’de tanınmış bir deprem uzmanıdır… Aynı zamanda
Japon

… Deprem kelimesi ön plana çıktığında, Moriwaki’nin Japon olmasının önemini belirtmememiz garip karşılanmamalı… Zira bizde depreme, onunla ilgili hazırlanmalara, inşaat yönetimine ve afet yönetimine dair bilgisinin en derin hakimiyetine sahip olanın Japonlar olduğu düşünülmektedir…

Bu gerçeği bilen iletişim stratejistleri, basın bülteninin başına “Japon Deprem Uzmanı Yoshinori Moriwaki…” ifadesiyle başlayarak, bu hususu vurguladı…

Peki, Japonya deprem konusundaki uzmanlığında tam mı? Kesinlikle hayır…

O halde bu eksiklikler, tedbirlerini gizlemeyi başardıkları için mi itibar kaybetmiyor? Bunun cevabı da yine hayır…

Örneğin, 11 Mart 2011’de yaşanan 9 şiddetindeki deprem… Hatırlanacağı üzere
Fukuşima Nükleer Santrali

da etkilendi ve radyoaktif sızıntılara yol açtı…
Çernobil

sonrası dünyanın ikinci en büyük nükleer kazasıydı…

Yine de, Japonya’nın ve Japonların ‘deprem uzmanlığı’ konusundaki güven kaybı yaşanmadı…

Peki, bu
güven

ve
itibar

nasıl inşa edildi?..

Bu hiç de kolay bir iş olmamıştır… Yıllar süren çalışmalar sonucunda, Japonya’nın depreme hazırlık sistemleri, başarılı sonuçları, yüksek büyüklükteki depremlere karşı dayanıklı binaların varlığı, oluşturulan sisteme duyulan güven sayesinde sakin kalan halk tekrar tekrar ortaya çıkıyor, haberlere yansıyor… Tüm bunların yanı sıra iletişim kesintisiz sürdürüldü; böylece “Japonların deprem alanındaki uzmanlığı” düşüncesi neredeyse bir refleks hâline geldi…

Ancak yanlış anlaşılmasın; bu algının gerçeklere dayanmadığını iddia etmiyoruz. Bizim savımız, eğer iletişim doğru bir şekilde yapılmasaydı, algının gerçeklerle örtüşmesi imkansız olacak ve tüm bu başarılar boşa gidecektir…

İş Bankası bu süreci de başarıyla yürütüyor

Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi

, her yıl mayıs ayında kutlanan “Uluslararası Müzeler Haftası” için özel etkinlikler hazırladı. 17-25 Mayıs 2025 tarihleri arasında hem müze hem de uzman akademisyenlerin seminerlerine katılım ücretsiz olarak sağlanacak…
BlackBox

etkinliklerinden “Arka Kapak” ve “Seza Sinanlar Uslu ile İz Sürüyoruz” programlarına katılım mümkündür.
Biletix

üzerinden rezervasyon yapılabilen etkinlikler son derece değerlidir ve özellikle ‘
uzun vadeli iletişim stratejisi

örneği olarak dikkat çekmiştir…
Gazeteci
Emrah Kolukısa

moderasyonunda gerçekleştirilecek “Arka Kapak” sohbetlerinde;
Sait Faik Abasıyanık

’ın sanat yaşamı, edebi mirası ve “Semaver” adlı ilk öykü kitabı, yazar
Yekta Kopan

eşliğinde ele alınacaktır.

İş Bankası’nın Sait Faik Abasıyanık ile ilgili geçmişe dayanan çalışmaları olmasına rağmen, bizim dikkatimizi bu yıl başında çekti. 1 Ocak 2025 tarihi itibarıyla yazarın vefatının üzerinden 70 yıl geçtiği için eserleri telif hakkı serbest kalmıştı… 2011 yılından beri Abasıyanık’ın eserlerinin telif hakkını elinde bulunduran

İş Bankası Kültür Yayınları

da, yazarın vasiyetine uygun olarak kitaplarından elde edilen geliri
Darüşşafaka Cemiyeti

’ne bağışlamaya devam edeceklerini açıkladı…
Banka’nın Abasıyanık’ın eserlerine ve vasiyetine sahip çıkması, gösterdiği duyarlılık açısından büyük bir adım niteliğindedir… Üstelik, onu yayınevleri
Can, İthaki

ve
Everest

’in de izleyen ve sektöre liderlik ettiğini göstermiştir…

Ayrıca, yeni bir gelişme olarak: “71. Sait Faik Hikâye Armağanı” için başvuruların açıldığı duyuruldu…

İş Bankası’nın köklü ve güçlü bir marka konumuna sahip olması kesinlikle rastlantı değildir. Abasıyanık konusunda olduğu gibi

ciddi

ve
derinlikli

yaklaşımları ile “iş olsun” düşüncesinin çok ötesinde, uzun vadeli iletişim hususundaki çaba ve stratejileri bu tür başarılarının en büyük göstergelerindendir…
“İyilik için”: Zekice bir yaklaşım, klasikleşme adayı

Kızılay

, maden suyunun yanına Kızılay Limonata, Kızılay Şalgam ve Kızılay Soğuk Çay’ı da ekleyerek ürün yelpazesini genişletiyor. Sağlıklı yaşamı destekleyen bu içeceklerin tanıtım kampanyası ise
mottosu

“İyilik için” olarak belirlenmiş…
Bu Afrika Dili dizisi, motto ya da henüz Türkçeleşmemiş ‘
tagline

olarak adlandırılabilir ve markaların ‘
varoluş nedeni

ni ifade etmek üzere kullanılması hedeflenir… Bu bağlamda “İyilik için” söz öbeğinin iyi tasarlanmış bir tagline olduğu düşünüyoruz…
Nedenini hemen açıklayalım…
İyilik

kelimesi, hem Kızılay’ın tarihi misyonunu hem de yeni ürünlerin sağlıklı yaşam vaatlerini vurgularken,
için

kelimesinin iki anlamlılığı da eklenince pek çok kişinin aklında kalacak klasikleşme potansiyelini arttırıyor…

İletişim ekiplerinin zekalarını konuşturduğu bu çalışma için yöneticileri de tebrik ederiz…

“`

Related Posts

İstediği mobilyaları ürettiremedi, marangoz tezgahının başına geçen kadın herkesi şaşırttı

Samsun’da organizatör olarak çalışırken istediği mobilyaları yaptırmakta zorlanan 33 yaşındaki Bahar Kuru, erkeklerin, “Sen yapamazsın” demesine inat marangoz tezgahının başına geçerek ezberleri bozdu.

Nike piyasaları şaşırttı

Spor giyim devi Nike, perşembe günü açıkladığı dördüncü çeyrek finansal sonuçlarıyla dikkat çekti. Şirketin gelirlerindeki düşüş, piyasa beklentilerinin altında kalarak olumlu bir sürpriz yarattı. Reuters tarafından bildirildiği üzere, bu durumun …

Çinli otomotiv devleri ‘vergisiz’ pazar buldu! Yerli üretim gündemde

ABD ve Avrupa’da artan ticaret kısıtlamaları, Çinli otomotiv üreticilerini Afrika pazarına yönlendiriyor. BYD, Chery ve Great Wall Motor gibi önde gelen Çinli markalar, özellikle Güney Afrika üzerinden kıtaya açılmayı hedefliyor. ELEKTRİKLİ VE HİBRİT …

Dev bankadan yatırımcılara uyarı: Dolarda zayıflama süreci başlıyor!

JP Morgan, ABD ekonomisindeki yavaşlamaya dikkat çekerek dolar endeksinde düşüş bekliyor. Banka, Fed’in faiz politikası için de yeni tarih verdi.

AKP’den kafaları karıştıran asgari ücret açıklaması

AKP Genel Başkan Yardımcısı Hayati Yazıcı, Türkiye Basın Federasyonu’nun ‘Anadolu Sohbetleri’ programına katıldı. Programda, Temmuz ayında asgari ücrete ara zam gelip gelmeyeceğine ilişkin soru yöneltilen Yazıcı, net bir cevap vermekten kaçındı. AKP …

Rusya’dan 1186 kruvaziyer yolcusu Amasra’ya geldi

Rusya’nın Soçi kentinden hareket eden “Astoria Grande” adlı kruvaziyer, Amasra Limanı’na demirledi.