İstanbul’un kasımdaki zam şampiyonu belli oldu: Fiyatı yüzde 49 arttı

İstanbul’da Patlıcan Fiyatları Arttı, Limon Fiyatları Düştü

İstanbul’da kasım ayında, fiyatı bir önceki aya göre en çok artan ürün patlıcan, en çok düşen ürün ise limon oldu. İstanbul Ticaret Odası (İTO), kasım ayında perakende fiyatı en fazla artan ve azalan ürünler ile değişim oranlarını açıkladı. Buna göre, İTO’nun İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi’nde yer alan 242 üründen 142’sinin perakende fiyatı artarken, 15 ürünün fiyatı düştü, 85 ürünün fiyatı ise değişmedi.

Fiyatı En Çok Artan ve Azalan Ürünler

Kasımda gıda harcamaları yaş kuru sebze ve meyveler alt grubunda yer alan patlıcan, yüzde 48,95 ile fiyatı en fazla artış gösteren ürün oldu. Fiyatı artan diğer ürünler arasında gıda harcamaları yaş kuru sebze ve meyveler alt grubundan yüzde 46,44 ile domates, giyim harcamaları kadın giyimi alt grubundan yüzde 33,72 ile manto, çocuk giyim harcamaları alt grubundan yüzde 31,34 ile palto, gıda harcamaları yaş kuru sebze ve meyveler alt grubundan yüzde 27,81 ile kabak, giyim harcamaları erkek giyim alt grubundan yüzde 26,47 ile palto ve gıda harcamaları yaş kuru sebze ve meyveler alt grubundan yüzde 23,52 ile yaş üzüm de yer aldı.

Kasımda gıda harcamaları grubu yaş kuru sebze ve meyveler alt grubunda yer alan limon ise yüzde 17,78’lik bir gerilemeyle fiyatı en fazla azalan ürün oldu. Fiyatı azalan diğer ürünler arasında ulaştırma ve haberleşme harcamaları grubundan yüzde 10,58 ile şehirlerarası otobüs bileti ücreti, kültür eğitim ve eğlence harcamaları grubundan yüzde 7,79 ile maç giriş bilet ücreti, gıda harcamaları grubu yaş kuru sebze ve meyveler alt grubunda yüzde 7,31 ile muz, yüzde 4,26 ile ayva ve kültür eğitim ve eğlence harcamaları grubundan yüzde 2,41 ile otel oda konaklama ücreti de yer aldı.

Related Posts

Marmaray ve Avrasya Tüneli depreme ne kadar dayanıklı? Açıklama geldi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, Marmaray ve Avrasya Tüneli’nin gerçekleşebilecek en büyük depreme göre inşa edildiğini belirterek, “Sürücülerimizin, hem Marmaray hem Avrasya Tüneli’nin deprem açısından en yüksek güvenlikle dizayn ve imal edildiğini bilmeleri gerekir” dedi.

Yahoo, Chrome’a talip oldu

Yahoo, Chrome web tarayıcısına talip olduğunu açıkladı. Özel sermaye şirketi Apollo Global Management tarafından desteklenen Yahoo Inc., mahkemenin Google’ın Chrome web tarayıcısını elden çıkarmasını zorunlu kılarsa teklif vermeye hazır olduklarını bildirdi.

Kentsel dönüşümde hızlı ve başarılı sonuç almanın yolu doğru sözleşmeden geçiyor

Depremin yine gündemin ilk sırasına oturduğu megakentte hukukçular, kentsel dönüşümün hızlı ve güvenli şekilde tamamlanabilmesi için sürecin avukat denetiminde ve doğru sözleşmeyle yürütülmesi gerektiğini vurguladı.

Elektrikli araçlara ilgi artıyor

Mart ayında elektrikli araç şarj soket sayısı bir önceki aya göre yüzde 2,3 artarak 28 bin 717’ye ulaştı. Aynı dönemde elektrikli araç sayısı da 220 bini aşarken, şarj altyapısındaki büyüme dikkat çekti.

IMF’den Türkiye değerlendirmesi: ‘Öngürülemeyen şoklara açık…’

IMF Avrupa Departmanı Direktörü Kammer, Türkiye ekonomisinin bu yıla ilişkin büyüme tahmininin yukarı yönlü revize edilmesinin nedenlerini paylaştı. Kammer ayrıca dezenflasyon sürecinin daha hızlı gerçekleşmesi gerektiğini ve bunun da daha sıkı bir makroekonomik politika bileşimini gerektirdiğini belirtti.

Küresel ticaret finansal istikrara yönelik risklerin başında geliyor

ABD Merkez Bankası (Fed), küresel ticaret, politika belirsizliği ve ABD’nin borcunun sürdürülebilirliğinin, finansal istikrara yönelik en önemli riskler olarak görüldüğünü bildirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir