AVM ciroları ekimde yüzde 57,1 arttı

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi Ekim Ayında Yükseldi

Geçen yılın aynı dönemine göre AVM Metrekare Verimlilik Endeksi ekimde yüzde 57,1 artış göstererek dikkat çekici bir performans sergiledi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından yayınlanan sonuçlara göre, ekim ayında AVM Endeksi yüzde 7,2 yükseldi.

Ciro endeksi ekimde, önceki yılın aynı ayıyla karşılaştırıldığında yüzde 57,1 artarak 3 bin 615 puana yükseldi. Bu artış, enflasyonun üzerinde gerçekleşti. Metrekare verimlilik endeksi ise bir önceki aya göre yüzde 7,2 artış göstererek 3 bin 615 puana ulaştı.

AVM’lerde metrekare başına düşen ciro miktarı Türkiye genelinde 13 bin 783 lira iken, İstanbul’da 16 bin 921 lira, Anadolu’da ise 11 bin 690 lira olarak gerçekleşti.

Kategori Bazında Ciro Endeksi Artışı

Kategoriler bazında yapılan analizde, diğer kategoride en fazla artış yüzde 65,8 ile dikkat çekti. Yiyecek içecek kategorisi yüzde 64,2, hipermarket kategorisi yüzde 58,9, giyim kategorisi yüzde 51,2, ayakkabı kategorisi yüzde 49,6 ve teknoloji kategorisi yüzde 47,9 artış yaşadı.

Öte yandan giyim kategorisinde yüzde 10,6, yiyecek içecek kategorisinde yüzde 7, diğer kategorisinde yüzde 5,5, hipermarket kategorisinde yüzde 4,1 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 1,7 artış yaşanırken, teknoloji kategorisinde yüzde 6,4’lük azalış kaydedildi.

Ziyaret sayısı endeksinde yıllık bazda değişim görülmezken, eylül ayına göre yüzde 2,1 artış yaşandığı gözlemlendi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir